Selasa, 10 Mei 2011

Ayoo yoo! amma 'pandikutti'! aaa...


bhnews@bharian.com.my
2011/05/10
Pemimpin UMNO, NGO selar gelaran 'pandikutti' diberi kepada PM

KUALA LUMPUR: Pemimpin UMNO dan badan bukan kerajaan menyifatkan tindakan Datuk Seri Anwar Ibrahim menggelarkan Datuk Seri Najib Razak sebagai 'pandikutti' dalam bahasa Tamil bermaksud anak babi sebagai tindakan tidak bertamadun dan menggambarkan beliau sebagai pemimpin yang tidak cukup matang.

Kenapa Anwar bertindak demikian ? DSN maki dia kah? agaknya mungkin dia dah telalu takut dgn DSN atau dah tak tahan diserang hingga kekeringan idea lalu dihamtamnya maki bahasa kesat. Sarjan pun pernah diSMS macam-macam - b***h, yahudi, siap diugut nak bakar kereta! Tapi biaqla rakyat boleh menilai mentaliti pemimpin lagu ni.. sama ada layak atau tidak menjadi pemimpin kita di masa hadapan. Pemimpin atau barisan kepimpinan yang selalu dipengaruhi emosi dalam tindak tanduk mereka akan membawa kecelakaan kepada rakyat. Golongan ini tidak boleh berfikiran rasional untuk membela rakyat apatah lagi menerima teguran, apa yang ada dalam diri mereka ialah dendam kesumat dan akhlak yang rendah. So hentikanlah bersikap seperti budak-budak, jangan sampai bukti sikap mereka disiarkan di internet!

Kalau golongan ini jadi menteri mau dibakarnya satu kampung kerana satu kritikan! dan cadangan. Ish3.. macam filem tamil la pulak, atau dikambus pembangkang dalam tanah seperti Ampatuan & family buat Filipina! Jangan lupa yang negara ini masih ada undang-undang!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan