Isnin, 17 Oktober 2011

Amaran: Jangan naik angin kalau nama tak naik!


Hari ini dalam keghairahan bercakap tentang siapa 'winnable candidate' sebenarnya ramai yang terlupa sebab utama BN kalah TKO pada PRU yang lepas.

Kalau dulu calun BN kalau diletak siapa pun pasti menang, tapi hari ini rakyat dah kalih 360 darjah.. calon cap Kunci pun boleh menang! menang besaq pulak tu ! rakyat hari ni semakin bijak, maklumat bukan hanya digarap melalui TV dan surat khabar, depa dah boleh menilai.

Di Kedah, kekalahan BN pada masa lalu kerana rakyat sangat meluat pada sikap pemimpin terutamanya UMNO, dan kemenangan PR dan PAS adalah bagi menghukum BN .Diantara sebab apa rakyat meluat ialah;

1. Ego dan bodoh Sombong

Macam kaduk naik junjung. Nak orang hormat depa lebih-lebih sedangkan depa lupa yang depa dapat jawatan tu sebab rakyat yang pilih. Patutnya depa kena tegur dan sapa rakyat bukan sebaliknya.

2. Sabotaj

Bodoh dan tak pikiaq panjang. Politik dalaman cantas-mencantas berlebih-lebihan. Sampai ahli-ahli sendiri berpecah belah.

3. Takut pada bayang-bayang

Pemimpin merasakan hanya mereka sahaja yang layak memimpin hingga ke akhir hayat, golongan cerdik pandai dianggap sebagai ancaman kepada kepimpinan mereka.

4. Tidak takut pada Allah

Rasuah ni dah jadi perkara biasa, bila wujud kepimpinan beli-undi wujud berleluasa maka turunlah bala.


Kesimpulan;

Kalu nak BN menang jgn la pilih calon-calon yang ada kreteria diatas untuk PRU ke 13.

1 ulasan:


  1. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI.... KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












    Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI.... KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

    BalasPadam